דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה חשוב לבצע תכנון מקדים כאשר מגייסים הלוואות לעסק 

מאת    [ 11/02/2015 ]

מילים במאמר: 492   [ נצפה 1442 פעמים ]

כל עסק נדרש לגייס הלוואה או להשתמש בסוג כלשהו של אשראי עסקי. הצורך של עסקים במשק לגייס הלוואות מתבטא בצורך שלהם למזומנים למימון פעילות שוטפת, למימון פעולות הרחבה של סחורה או פעילות וכמובן כאשר נדרש לבצע השקעה פיזית בעסק מכל סיבה שהיא. מכיוון שיש חשיבות לתזמון גיוס ההלוואה משפיע רבות על הפעילות השוטפת של העסק וגם על תנאי ההלוואה המגויסת. תמיד רצוי לכל עסק שכאשר הוא מגייס הלוואה, בין אם זאת הלוואה מהבנק או בין אם זה אשראי מגורם חוץ בנקאי, שזה יהיה בזמן המתאים ביותר לגיוס ההלוואה ולא כאשר לעסק אין ברירה. לשם כך רצוי תמיד לבצע תכנון מקדים לפני גיוס הלוואה לעסק.

קיימים 3 מקרים מרכזיים בהם חובה לבצע תכנון מקדים של גיוס הלוואות לעסקים


    • כאשר העסק מאופיין בפער תזרימי קבוע שבו הוא נאלץ בעצם לממן את תנאי האשראי שהוא נותן ללקוחות שלו, תנאי אשראי שארוכים יותר מתנאי התשלום שהוא נאלץ לשלם לספקים, אז יש כאן צורך מתמשך של גיוס אשראי עסקי. מכיוון שהעסק חייב לגייס הלוואות לעסקים, אחרת לא יהיה באפשרותו לשלם לספקים והוא יפסיד הכנסה עתידית, ללא תכנון גיוס הלוואה מראש העסק יאלץ לגייס הלוואות בתנאי הלוואה לא נוחים. לעסק במצוקת תזרים אין כוח מינוף מול המוסדות הפיננסיים והוא יעמיס על עצמו הוצאות ריבית גבוהות פעם אחר פעם. תכנון מראש של גיוס הלוואות במקרה של פער תזרימי מתמקד בגיוס מקביל של תמהיל הלוואות לעסקים, מהלוואות קצרות טווח כמו הלוואות גישור ועד הלוואות ארוכות טווח כמו הלוואות מדינה, למען מימון כלל הוצאות העסק ותכנון גיוס עתידי של אשראי בהתאם לצפי הגידול בפעילות החברה, גידול שמרחיב את הצורך להון חוזר.
    • כאשר עסק פועל בענף עם עונתיות, הוא חייב לגייס אשראי עסקי להתמודד עם תקופות מזומנים חלשות. מכיוון שעונתיות היא משהו שחוזר על עצמו, כמו למשל, בעל צימר שיודע שתמיד בתקופות החורף יהיה פחות מבקרים, הוא כבר יודע מראש כיצד ומתי יש עליו לדאוג להכנסה תזרימית מגיוס הלוואות לעסק.
    • כאשר עסק זקוק להשקעה כלשהי בעסק שלו הוא לרוב יודע זאת מספר חודשים לפני ביצוע ההשקעה. זה צריך לתת לו מספיק זמן בכדי להתכונן ולתכנן את גיוס האשראי המתאים. תכנון מקדים של גיוס הלוואות לעסקים קטנים למימון ההשקעה בעסק הוא לרוב מאוד קריטי, אחרת לא ניתן להשלים את עלות ההשקעה.

איך לבצע תכנון מקדים של גיוס הלוואות לעסק ?

כלל האצבע המרכזי של תכנון מקדים הוא פשוט – לנסות ולהעריך כמה שיותר מוקדם כל צורך עתידי של העסק בתזרים מזומנים ובהתאם לבצע את המהלכים המרכזיים לגיוס האשראי הטוב ביותר. בנוסף לכך אפשר להשתמש בכמה כלים המסייעים לביצוע של תכנון מקדים של גיוס הלוואות לעסק כגון: לבצע בחינה פיננסית של הדרישה לש העסק לאשראי, כי ברגע שהעסק יודע בדיוק איפה הדרישות החוזרות שלו להלוואה הוא יכול להתכונן אליהם בצורה טובה יותר. לבצע ניהול תזרים מזומנים, בכדי שתמיד העסק ידע מהו מצב התזרים העתידי שלו והאם הוא נזקק לגיוס הלוואות לעסק. וביצוע תכנית עסקית לפני ביצוע השקעה נרחבת בעסק, על מנת לדאוג לכך שגיוס ההלוואה הנבחר יבוא יד ביד עם צפי החזר ההשקעה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב